Waarom gooien baby's alles op de grond?
Baby’s doorlopen een fase waarin hun beste vermogen is om alles op de grond te gooien. Wil je weten waarom ze dit doen?
Je kind heeft je vast meerdere keren verrast met hun vaardigheden als honkbalspeler en alles wat ze binnen handbereik hebben op de grond gooien.
Misschien geloofde je eerst dat dit een daad van opstandigheid was of dat het een actie was die ze gebruikten om je aandacht te trekken. Deze perceptie verandert echter wanneer je je realiseert dat ze dit elke dag doen.
Ofwel met woede, verrassing of gelach zul je hen vragen om te stoppen met het gooien van dingen, omdat ze iets kunnen beschadigen of iemand pijn kunnen doen. We hebben goed nieuws voor je; deze vaardigheid is gewoon een van de eerste manieren waarop kinderen met de wereld kunnen omgaan.
Je baby ontdekt de wereld elke keer dat ze iets op de grond gooien.
Wanneer je een object gooit, moet je meten met welke kracht je het wilt lanceren, een vast doel hebben en jezelf ook in een specifieke positie plaatsen. Dit is de ervaring die je kleine kind probeert te vergaren elke keer dat ze iets op de grond gooien.
Als ze al duizend keer een object hebben gegooid moet je jezelf voorbereiden, want ze zullen het zeker nog duizend keer doen.
Wees echter blij en dankbaar, want dit is een teken van evolutie en groei. Het draagt bij aan de lijst met vaardigheden die je kind ontwikkelt om de uitdagingen van het leven het hoofd te bieden.
Begeleid ze, leer ze voorzichtig te zijn, hoe gevaar te identificeren en hoe gevoelige materialen te herkennen.
Alles op de grond gooien: een manier van leren
We zien hoe kinderlichamen sterker en beweeglijker worden door simpelweg alles op de grond te gooien. Het is tijd om hen bij deze taak te begeleiden.
Al op jonge leeftijd is dit een veelbewogen tijd vol uitdagingen en prestaties, net als die van een superheld.
In deze zin is het essentieel dat we, voordat we ons met deze taak bezighouden, gedetailleerd weten wat je kleine engel leert door dingen op de grond te gooien.
Ontdekken wat er met het object gebeurt
Ze kijken om te zien of het breekt, speciale geluiden maakt of hetzelfde blijft. Het beantwoorden van hun twijfels via de praktijk, bijvoorbeeld; ze blijven gooien met voorwerpen waar ze zo nieuwsgierig naar zijn, totdat ze hun antwoord hebben bevestigd.
Het meten van afstanden
Hoewel je het niet zal geloven gebruiken kinderen op deze leeftijd twee van de belangrijkste zintuigen: zien en horen. Visueel analyseren ze de baan van het object dat ze gooien.
Ze zien hoe het object in grootte varieert als het van hen weggaat totdat het kleiner wordt. Ze gebruiken ook het gehoor om te zien hoe lang het duurt om de grond te raken. Een laat geluid betekent dat het object verder is gegaan.
Hun vaardigheden testen
- Is het de moeite waard om te blijven experimenteren met dit object?
- Moet ik blijven onderzoeken?
- Heb ik begrepen wat er gebeurt als ik het met geweld gooi?
- Zal het anders reageren als ik dat doe?
Ze begrijpen al de relatie tussen oorzaak en gevolg
Nadat ze besluiten om een object te gooien, ontdekken ze wat dit veroorzaakt. Het kan glas doen breken en een reactie van angst van moeder of vader veroorzaken. Het kan ook een hard geluid veroorzaken dat andere mensen stoort en hun ouders wakker maakt, enz.
Sociale interactie
Ze zullen merken dat bepaalde geluiden en acties de interesse opwekken van de mensen om hen heen. Ze spelen dan met deze objecten om magische momenten te creëren om met je te delen.
Dit is een andere mogelijkheid die ze hebben om verbindingen te maken. In de toekomst zullen de lessen die zij als kinderen leren, transcendentaal zijn in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Onze kleine wetenschapper speelt zo in op de behoefte aan verkenning met snelheid en sluwheid.
Wat kunnen we doen om deze ervaring te verbeteren?
Je moet ze niet berispen tenzij ze iets breekbaars gooien of veel schade aanrichten. In plaats daarvan kun je je concentreren op het leren van wat ze kunnen gooien en waar ze het kunnen gooien.
Je moet niet toestaan dat ze agressief zijn tijdens deze sessies. Je kunt ze ook uitnodigen om de dingen die ze gooiden met je op te pakken om een gewoonte te creëren om georganiseerd te worden.
Berisp ze niet onnodig, toon het voorbeeld en je zult de resultaten zien
Leer ze door een voorbeeld te stellen van wat is toegestaan. Bijvoorbeeld, het gooien van vuile sokken in de wasmand of nutteloze papieren in de prullenbak. Beetje bij beetje zullen ze begrijpen wat goed is en dit zal goed zijn voor jullie beiden.