Schoonheidstips voor zwangere vrouwen

28 april 2018
Veel zwangere vrouwen vinden schoonheids tips die voor hen nuttig zijn.

Hier zijn enkele nuttige schoonheidstips voor zwangere vrouwen om in gedachten te houden. Terwijl je wacht op de komst van je baby, zul je een reeks veranderingen in je lichaam opmerken. Veranderingen die onvermijdelijk zijn.

Veel zwangere vrouwen vinden schoonheidstips die voor hen nuttig zijn. De meest voorkomende tips bespreken manieren om striae, cellulite en overmatige gewichtstoename te voorkomen. Dit laatste door dieet en lichaamsbeweging.

Er zijn nog meer details die elke zwangere vrouw in gedachten moet houden om er zo goed mogelijk uit te zien en zich zo goed mogelijk te voelen. In dit artikel zullen we enkele manieren bespreken om de zichtbare sporen van het moederschap te bestrijden. We geven daarnaast nog een aantal andere schoonheidstips.

Schoonheidstips voor zwangere vrouwen

Ondanks de vaak minder gewaardeerde aspecten van de zwangerschap, doet je lichaam tijdens deze negen maanden één van de beste schoonheidstrucs. Door een verhoging van de bloedtoevoer naar de huid en de talgklieren, krijg je een prachtig stralende huid.

Welke andere schoonheidstrucs doet je lichaam nog meer? Het is simpel: het heeft te maken met hormonen en genetica. Specialisten beweren dat tijdens de zwangerschap sommige hormonen de effecten van anderen opheffen. Genetica speelt ook een fundamentele rol in de veranderingen die plaatsvinden tijdens de zwangerschap.

Het zijn de hormonen die ervoor zorgen dat de zwangere vrouw een stralend gezicht, glanzend haar en een zachte en gladde huid heeft. Maar… diezelfde hormonen kunnen er ook voor zorgen dat je behoorlijk last krijgt van acne, een droge huid of striae.

Hoe het ook zij, je persoonlijke verzorging is van groot belang. Onthoud dat deze schoonheidstips voor zwangere vrouwen alleen hun vruchten zullen afwerpen als we ze toepassen met geduld en doorzettingsvermogen.

De oudste schoonheidstips voor zwangere vrouwen zijn gebaseerd op voeding

Goed eten tijdens de zwangerschap is sowieso een nuttige tip. Een uitgebalanceerd dieet is essentieel om een goed figuur te houden tijdens je zwangerschap. Eet fruit, groenten, zaden, vette vis en eiwitten.

Eet ook biologisch voedsel en kleurrijk fruit, want ze zijn niet alleen voedzaam maar bevatten ook antioxidanten.

Voedingsmiddelen die vitamine E, C en B5 bevatten helpen om giftige stoffen uit het lichaam te verwijderen. Ze helpen ook goed bij het herstel van weefsels. Deze vitamines zitten in eieren, vis, amandelen, zonnebloempitten, kiwi’s, aardbeien en sinaasappels.

Zink is ook heel belangrijk om een gezonde huid en nagels en gezond haar te behouden. Het kan worden gevonden in zilvervliesrijst, pompoenpitten en haver. Zink heeft ook eigenschappen die spanning en stress bestrijden.Goed eten tijdens de zwangerschap

Hier is nog een ander voorbeeld van schoonheidstips voor zwangere vrouwen die je tijdens de zwangerschap goed kunt gebruiken. Je kunt de voordelen van je dieet vermenigvuldigen door voedingssupplementen die energie leveren te nemen.

Multivitaminen, omega 3-vetzuren, foliumzuur en mineralen hebben allemaal een positief effect op je uiterlijk. Daarnaast zijn ze uitstekend voor de ontwikkeling van je baby.

Hydratatie tijdens de zwangerschap

Hydratatie is essentieel voor het goed functioneren van het lichaam. Een andere schoonheidstip is daarom om minstens twee liter water per dag te drinken. Dit bevordert de bloedsomloop, elimineert overbodige giftige stoffen en vermindert het vasthouden van vocht.

Bovendien helpt het drinken van veel water tegen striae, cellulite, droge huid, spataderen en de vermoeidheid die zwangere vrouwen tijdens de zwangerschap vaak in hun benen voelen. Het drinken van voldoende vocht is ook gunstig om je huid en je haar gezond te houden.

Andere schoonheidstips voor zwangere vrouwen met betrekking tot hydratatie hebben te maken met cosmetische producten. Deze zijn verkrijgbaar zijn in winkels die cosmeticaproducten verkopen. Er zijn vochtinbrengende producten die de elasticiteit van de huid beschermen en verbeteren.

Lichaamsbeweging en je gewicht managen zijn ook belangrijke schoonheidstips voor zwangere vrouwen

Zowel massages als gematigde lichaamsbeweging zijn goed tijdens de zwangerschap. Ze versterken de spieren en houden je lenig.

Specialisten raden zwangere vrouwen aan om oefeningen te doen die niet te veel fysieke inspanning vergen. Wandelen en zwemmen worden vaak aanbevolen omdat ze noch de zwangerschap, noch de gezondheid van de baby in gevaar brengen.

Het is ook nodig om tijdens de zwangerschap een juist gewicht te behouden. Je arts zal je gewicht bijhouden vanaf het moment dat je zwanger bent. Het is normaal om na negen maanden tussen de 9 en 15 kilogram zwaarder te zijn dan voor de zwangerschap.

Schoonheidstips voor zwangere vrouwen voor de buik

Je zult merken dat je buik in het eerste trimester langzaam groeit. Dat zal echter tijdens het tweede trimester veranderen. De ontwikkeling en de groei van je baby zal dan flink toenemen.

Tijdens deze periode zou je de besproken tips maximaal toe moeten passen om je schoonheid te behouden of zelfs te vergroten. Je kunt speciale crèmes en oliën (die vitamine A bevatten) gebruiken voor je buik en je heupen.

Ze kunnen elke dag worden aangebracht door ’s ochtends en ’s avonds je buik en je heupen ermee te masseren.

Je kunt zelfs speciale gordels kopen die speciaal zijn gemaakt voor zwangere vrouwen. Ze worden gebruikt om het gewicht van de buik te ondersteunen met een breed elastiek dat niet knelt.

Er zijn ook speciale sokken beschikbaar. Ze kunnen uitstekend worden gebruikt om tijdens de zwangerschap pijn in je benen en spataderen te voorkomen.

Schoonheidstips voor de buik van een zwangere vrouw

Je huid en je haar tijdens de zwangerschap

Tijdens de eerste maanden van de zwangerschap vinden er een paar vervelende veranderingen plaats in het lichaam. Je haar kan bijvoorbeeld broos worden en je tandvlees kan makkelijk gaan bloeden. Of misschien heb je last van hevigere transpiratie of een toename van vaginale afscheiding.

Al deze veranderingen zijn normaal. Gelukkig heb je tijdens het tweede en derde trimester hier allemaal geen, of in elk geval veel minder, last van. De gezondheid van je haar zal merkbaar veranderen: het zal glanzen en vol worden.

Probeer organische shampoos die geen actieve chemicaliën bevatten. Actieve chemicaliën kunnen schadelijk zijn voor de natuurlijke oliën van je haar.

Wees voorzichtig met vlekken in je gezicht. 70% van de zwangere vrouwen krijgen last van deze vlekken op gebieden die worden blootgesteld aan de zon (voorhoofd, neus, wangen). Je kunt ze voorkomen door je gezicht in te smeren met een  zonnebrandmiddel of door een hoed te dragen.

Vergeet niet dat voldoende rust van alle schoonheidstips voor zwangere vrouwen die beschikbaar zijn voor de huid de meest toegankelijke en onfeilbare tip is. Bedenk ook dat het geluk van een zwangere vrouw in haar gezicht wordt weerspiegeld. En dit maakt haar nog veel mooier.

Schoonheidstips voor je borsten

Hoewel je buik nog niet helemaal is gegroeid, is het waarschijnlijk dat je beha-maat is veranderd. Het groeien van je borsten is te wijten aan het feit dat je borsten zijn begonnen te veranderen. Waarom? Om je baby binnen negen maanden goed te kunnen voeden.

Een andere tip voor zwangere vrouwen is een speciale beha te kopen die het meest geschikt is voor deze periode. Je kunt het beste een beha kopen die niet al te veel vulling heeft.

Hij moet laag zijn met brede banden en gemaakt van een materiaal dat ademt. De beha van een zwangere vrouw mag niet knellen en hij moet aangepast kunnen worden aan de groei.

Terwijl de borsten groeien en je huid opgerekt wordt, is het belangrijk om een hydraterende lotion die calendula bevat te gebruiken.

Deze producten moeten twee keer per dag worden aangebracht, ’s morgens en’ s avonds met ronddraaiende bewegingen. Dat helpt om striae op de borsten te voorkomen.

Bekijk Ook